Általános Szerződési Feltételek
- Bevezető rendelkezések
- A Writing Systems Kft. (továbbiakban „Szolgáltató”) a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza a www.csakviktor.hu weboldalon (a továbbiakban: weboldal, honlap) nyújtott szolgáltatással, termékértékesítéssel és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő vagy lépni kívánó személy (a továbbiakban: Vásárló, Ügyfél) jogait, kötelezettségeit és egyéb, a honlapon nyújtott webáruház szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. A Honlapon keresztül a Szolgáltató zenélő gyerekkönyvek, egyéb könyvek és játékok (kirakós játékok) kiskereskedelmi értékesítését végzi, valamint Magyarországon belül csomagküldő, internet alapú elektronikus kereskedelmet folytat. A Szolgáltató és a Vásárló adásvételi szerződést kötnek a Termékre vonatkozóan. Jelen ÁSZF a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő vásárlóra (azon természetes személy vásárló, aki magánhasználatra és nem üzleti vagy gazdasági tevékenységi körben eljárva vásárol) és a nem fogyasztó vásárlóinkra (akik üzleti tevékenységi körüken eljárva vásárolnak) irányadó rendelkezéseket is tartalmazzák.
- Jelen ÁSZF nem kerül iktatásra (de a teljesítés visszaigazolásakor megküldésre kerül a fogyasztónak), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. A megkötött szerződésre a magyar jog rendelkezései irányadóak. Jelen ÁSZF a Szolgáltató honlapján folyamatosan elérhető, onnan letölthető és kinyomtatható.
- Kötelező adatok
- A Szolgáltató adatai
1. Szolgáltató cégneve: Writing Systems Kft.
2. Szolgáltató székhelye: 2083 Solymár, Sport utca 53.
2.a Telephely: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26.
3. Levelezési cím: 2083 Solymár, Sport utca 53.
4. Nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
5. Kiadói tevékenység 5811
6. Cégjegyzékszám: 13-09-206603
7. Adószám: 27985656-2-13
8. E-mail: info@writingsystems.hu, info@csakviktor.hu
9. Honlap: www.csakviktor.hu
2.2. A Tárhelyszolgáltató adatai
1. Szolgáltató cégneve: Magyar Hosting Kft.
2. Szolgáltató székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
3. Cégjegyzékszám: 01-09-968314
4. Adószám: 23495919-2-41
5. E-mail: info@mhosting.hu
- Értelmező rendelkezések, irányadó jogszabályok
- A Szolgáltató és a Vásárló jogviszonyára különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok az irányadók:
- 2013. évi V. törvény, a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
- 2001. évi CVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- 2011. évi CXII. törvény, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Info tv.);
- Az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679. sz. rendelete, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (GDPR);
- 373/2021 (VI.30.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
- a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet az egyes tartós termékekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- Termékinformációk, árak
- A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A weboldalon feltüntetett árak a termékek mellett forintban értendők, és tartalmazzák az ÁFÁ-t, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját (utóbbiakról lentebb adunk tájékoztatást). Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
- Szolgáltató gondossága ellenére is a véletlenül, elírás vagy rendszerhiba révén nyilvánvalóan téves, irreális, hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően, a szállítási határidőn belül felajánlhatja a termék helyes áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ebben az esetben a Vásárló dönthet, hogy meg kívánja rendelni a terméket vagy eláll a vásárlástól. (Hibás ár pl.: 0-1 Ft-os ár, értelmezhetetlen kiírás)
- A rendelés folyamata, szállítási módok
- Telefonon és e-mailben leadott, valamint nem magyarországi szállítási címre leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad (nem vállal teljesíteni). A megrendelések leadására a www.csakviktor.hu internetes áruházában kizárólag interneten keresztül van lehetőség (csakis magyarországi kiszállítással). Rendelni a webáruházból előzetes regisztráció nélkül lehetséges, ill. ha az érdeklődő olyan könyvet szeretne megrendelni, amelyet megtalál a weboldal kínálatában, mint még meg nem jelent könyvet, akkor az e-mai cím megadásával feliratkozhat az érdeklődő és ez esetben értesíteni fogjuk a könyv megjelenéséről (és utána már leadható rá a rendelés).
- A megrendelés leadásának a Szolgáltatóhoz történő megérkezését legkésőbb 48 órán belül Szolgáltató visszaigazolja e-mailben.
- Lehetőség van hírlevelekre feliratkozni, így a feliratkozott Vásárlóinkat folyamatosan tájékoztatjuk a csakis számukra biztosított akciókról, ill. újdonságokról, valamint az előre felirratkozással érintett termék megvásárolhatósága megnyíltáról. Feliratkozott Vásárlónk a termék kosárba helyezése után a „Tovább a fizetéshez” gombra kattintva érvényesítheti a személyes akciók érvényesítéséhez kapott, személyre szóló kuponját/kódját, illetve ellenőrizheti a kosár tartalmát. Az adatbeviteli hibák a rendelés leadása során mindvégig javíthatóak.
- Csomagjainkat házhozszállítással és csomagpontra, csomagautomatába, valamint postára való kézbesítéssel tudjuk teljesíteni! A szállítási adatok és telefonszám kitöltése után a „Tovább a fizetési módhoz” gombra kattintva választhat a Vásárló, hogy rendelését bankkártyával előre, vagy utánvéttel a futárnál kívánja fizetni. Ezen oldalon tudja megadni számlázási adatait is. Biztosítunk lehetőséget a személyes átvételre is a cég telephelyén: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26. szám alatt, előre egyeztetett időpontban – ezeket a megrendeléseket előre kártyás fizetéssel vagy személyesen készpénzben tudják rendezni.
- Amennyiben Ön adószámmal rendelkező adóalany, gazdasági társaság ezt válassza ki, és ezt követően meg tudja adni adószámát is. Ezután a „Tovább az összesítőhöz” gombra kattintva tudja ellenőrizni a megrendelni kívánt termékeket illetve a szállítási és számlázási adatokat. Ezen a felületen az ÁSZF elfogadása után tudja lezárni megrendelését a „Megrendelés lezárása” gombra kattintva, az oldal automatikusan átirányítja az OTP Simplepay fizetési felületére. A megrendelés abban az esetben sikeres, ha ezek után az oldalon megjelenő „Megrendelését nyilvántartásba vettük X számon” szöveget látja. Megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.
- Választható átvételi módok: GLS Házhozszállítás, GLS Csomagpontok, GLS Csomagautomaták, MPL csomagautomaták, MPL Posta Pont, MPL Postán maradó szállítás, MPL Házhozszállítás és személyes átvétel.
- Szolgáltató a rendelés beérkezéséről pár percen belül automatikus értesítést küld az Ügyfélnek e-mailen (Kérjük a spam és promóciók mappákat is ellenőrizzék!) Az értesítésben találják a megrendelés visszaigazolásának részleteit és a kötelező fogyasztói tájékoztatásokat is.
- Leadott rendeléssel kapcsolatos ügyintézéshez szükséges a visszaigazolásban szereplő megrendelési szám megadása.
- Fizetési feltételek
- Választható fizetési módok: Bankkártyával előre, Utánvét (díja 490 Ft), személyes átvétel esetén előre ki nem fizetett csomagját készpénzben tudja kiegyenlíteni. MPL futárszolgálat választása esetén csak Bankkártyás előre fizetés lehetséges.
Online bankkártyás fizetés: Ebben az esetben a megrendelt termékek árát és az esetlegesen felmerülő szállítási költséget a rendelés leadásakor előre kell kifizetnie az Ügyfélnek. A webáruház részére a bankkártya elfogadás lehetőségét a Simplepay, az OTP leányvállalata biztosítja bankkártya elfogadó rendszerén keresztül. Internetes vásárlás esetén az Ügyfelet a Bank weboldalára irányítja át a Szolgáltató, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltettet, a nemzetközi bankkártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. A webáruház az Ügyfél bankkártyájának, illetve a mögötte álló számlájának semmilyen adatához nem jut hozzá!
Webáruházunkban az alábbi kártyatípusokkal tud fizetni:
– VISA (dombornyomott)
– MasterCard (dombornyomott)
– Maestro
Fizetés átvételkor: A csomag átvételekor a futárnak fizet az Ügyfél készpénzben vagy bankkártyával. Csomagautomata esetén bankkártyával.
- Megrendelés feldolgozása, kiszállítási díjak
- A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik, így a rendelésének teljesítésére az általános teljesítési határidő a teljesítés visszaigazolástól számított 2-4 munkanapon belüli. A kiszállítás általában munkanapokon 9-17 óra között történik, az előzetes email értesítésben feltűntetett egy órás időintervallumban. Kivételes esetekben, pl. karácsonyi időszak (november-december), a szállítási határidő 3-5 munkanap. Az MPL-s szállítással történő megrendelés esetén a kiszállítási idő 7-10 munkanapot is igénybe vehet.
- A házhoz szállítás Magyarország egész területére, egységesen a GLS, Foxpost és az MPL futárszolgálattal történik. A kiszállítási díjként GLS házhozszállítás esetén 1690 Ft kerül felszámításra, GLS Csomagpont esetén 1090 Ft, GLS Csomagautomata esetén 950 Ft csomagonként. MPL Csomagautomata esetén 990 Ft , MPL Posta Pont esetén 990 Ft, MPL Postán maradó szállítás esetén 990 Ft, MPL házhozszállítás esetén 1990 Ft kerül felszámításra csomagonként.
- Szállítási címként szerepelhet lakás vagy munkahely címe is, itt azt a címet érdemes megadni, ahol napközben nagy valószínűséggel tartózkodik valaki, aki a szállítás várható időpontjában át tudja venni a csomagot. Emelett megadható Fox Post csomagautomata, GLS csomagpont és csomagautomata is a rendelés leeadásakor. Mindenképpen adjanak meg telefonszámot is, anélkül nem tud rendelni, ill. hogy kérdés esetén a futár fel tudja keresni Önöket.
- Miután a megrendelés teljesítéséről szóló visszaigazolást elküldtük, e-mailben kapni fog egy csomagszámot. Ezzel a számmal követheti a megrendelés kézbesítését, az emailben található nyomon követési link segítségével. A GLS összesen 3 alkalommal kísérli meg kiszállítani a megrendelést, de a szállítótól kapott levélben Ön is megadhatja, ha esetleg adott napon vagy más címre kérné a kiszállítást. GLS Csomagpont és Csomagautomata esetén az elhelyezést követő 7 naptári napig tudja átvenni a megrendelt csomagot. Az MPL házhozszállítás választásánál 1 alkalommal kísérlik meg kiszállítani a megrendelést, ha a kézbesítés sikertelen a legközelebbi Postán még 10 napig átvehető a csomag. Az MPL Csomagautomata az elhelyezést követő 48 órában tudja átvenni a megrendelt csomagot, ha nem történik meg az átvétel a csomag átkerül a legközelebbi Postára, ahol további 10 napig átvehető. MPL Csomagpont és Postán maradó szállítás esetén a csomag 10 napig vehető át.
- Amennyiben egy alakalommal sem veszi át a csomagját vagy megadott határidőig nem keresi fel a Csomagpontot vagy Csomagautomatát úgy a rendelés automatikusan visszakerül a központi raktárunkba. GLS ügyfélszolgálat: Telefon: + 36 29 88 66 70 E-mail: info@gls-hungary.com MPL ügyfélszolgálat: Telefon: + 36 1 767 8282 E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
- Kellékszavatosság és Termékszavatosság
- A megrendelt termékre (könyvekre, játékokra) a Ptk. szabályai szerint kellékszavatosságot vállalunk fogyasztó és nem fogyasztó Vásárlóinknak is. Hibás teljesítés esetén a kifogásáról kérjük Vásárlóinkat, hogy lehetőleg a hiba felfedezését követő legrövidebb időn belül írásban tájékoztassa az Writing Systems Kft.-t az alábbi elérhetőségek egyikén: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26. vagy info@csakviktor.hu.
- A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (vagyis amikor rendeletetésszerű használat ellenére meghibásodás lép fel) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében megvásárolt, új termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 (két) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek oka már a termék átadása-átvétele időpontjában léteztek. Az olyan „hiba”, amelynek okát a vásárló okozott – pl. a lapok elszakítása, stb. – nem minősül jogilag hibás teljesítésnek. A 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényeit.
- Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Megalapozott kellékszavatossági igény esetében a szerződésszerű állapot biztosításához szükséges költségeket Szolgáltató viseli. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
- A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 12 hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével (pl. szakadás a könyvben) összeegyeztethetetlen. Fogyasztó részéről egy éven belül jelzett hibánál elegendő a hiba közlésén túl annak igazolása (számla vagy a számla másolatának bemutatása), hogy a Terméket a Vásárló a Szolgáltatótól vásárolta.
- Nem terheli kellékszavatossági és termékszavatossági kötelezettség a Szolgáltatót akkor, ha a Termék hibáját a Vásárló (vagy akár gyermeke) maga okozta nem rendeltetésszerű használattal (pl. akár véletlenül is elszakította, megrongálta stb. a könyvet). Felhívjuk kedves Vásárlóink figyelmét, hogy mesekönyveink, kirakósaink rendeltetésszerű használata – különösen amennyiben a legkisebb korosztályba tartozó gyermekek kezébe kerülnek az említett termékek – nem nélkülözheti felnőtt felügyeletét.
- Fogyasztónak szóló tájékoztatás a termékszavatosságról
- A fogyasztónak minősüló Vásárló követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a Szolgáltató által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén azonban a Vásárlónak kell bizonyítania. Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó/Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő jogvesztő, elteltével e jogosultságát elveszti. Figyelemmel kell lenni arra is, hogy a Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet (választania kell).
- A fogyasztó termékszavatossági igénye bejelentésekor is irányadó, hogy a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni, azzal, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
- A Szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta,
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
- Hibás teljesítés esetén a szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos költségek a Writing Systems.-t terhelik. Nem fogyasztó Vásárlóinkat termékszavatosság nem illeti meg.
- Termékgarancia – avagy a fogyasztónak minősülő Vásárlóinkat megillető kötelező jótállás játékokra 10 ezer forinttól (csak játékokra 10 ezer forinttól)
- Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet alapján a Szolgáltató a Kormányrendelet mellékletében felsorolt termék értékesítése (pl. zenélő mesekönyvek, mint játékok, kirakós játékok) esetében jótállásra köteles, ha a Vásárló fogyasztónak minősül és a termék eladási ára eléri, vagy meghaladja a tízezer forintot (bármelyik feltétel hiánya esetében nem jár kötelező jótállás). Mentesül a jótállási kötelezettség alól a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. Vásárló általi nem rendeltetésszerű használat miatt). A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
- A kötelező jótállás határideje fogyasztói szerződéseknél sávosan alakul, ekként: a 10 ezer forintot elérő, de 100 ezer forintot meg nem haladó eladási árú termékekre a kötelező jótállás időtartama egy év. (A 100 ezer forintot meghaladó, de 250 ezer forintot meg nem haladó eladási ár esetében kettő, a 250 ezer forint eladási ár feletti eladási árú termékekre három évet rendel a Kormányrendelet, de Szolgáltató nem értékesít ilyen árkategóriába tartozó termékeket.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.
- Jótállási igénye alapján a fogyasztó választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének lehetőleg 15 napon belül nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt azonban nincs helye elállásnak.
- A kötelező jótállás keretében kijavítás vagy kicserélés intézésekor Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítás, a kicserélés legfeljebb 15 napon belül megtörténjen, azzal, hogy amennyiben a kijavítás vagy a kicserélés időtartama meghaladja a tizenöt napot, a Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztót a kijavítás vagy kicserélés várható időtartamáról. A kijavítás során csak új alkatrész kerülhet a termékbe beépítésre. Amennyiben a termék első alkalommal történő javítása során megállapítja a Szolgáltató, hogy az nem javítható, vagy amennyiben a kijavításra a kijavítási igény Szolgáltatóval történő közlésétől számított harminc napon belül nem kerül sor, akkor a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató a terméket, illetve ha a csere nem lehetséges, és a vételár arányos leszállítását nem igényli a fogyasztó, akkor visszatéríti a fogyasztó részére az általa bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat.
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
- Amennyiben a kötelező jótállási határidőn belül a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismételten meghibásodik, és a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja a terméket kijavíttatni, akkor a terméket nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató. Amennyiben a kicserélésre nincs mód, a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríti részére
- Ha a fogyasztó a kötelező jótállásos termék meghibásodása miatt a vásárlástól (átvételtől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza és nem áll fenn a jótállási igény érvényesítésének kizáró oka (pl. szakszerűtlen vagy rendeltetésellenes használat, vis maior).
11. Felelősségi szabályok
11.1. A rendeletetésszerű használat hiánya kizárja a Szolgáltató felelősségét: ASzolgáltató nem tartozik sem kellék, sem termékszavatossággal, illetve kötelező jótállással sem az olyan meghibásodásokért, károkért, amelyek a kárveszély átszállása ( a termék átvétele) utáni nem rendeltetésszerű vagy gondatlan, hanyag használatból, kezelésből, igénybevételből, illetve a természetes elhasználódásból/avulásból származnak. Nem igényelhető tehát térítésmentes javítás, csere, ha a mesekönyvet olyan fizikai behatás érte, amely miatt annak lapja elszakadt, nyomógombja funkcióját vesztette, stb.
11.2. Nem fogyasztó Vásárlóinkat a kötelező jótállás nem illeti meg (és fogyasztó vevőinket is csak 10 ezer forinttól illeti meg a kötelező jótállás és kizárólag játékokra). Nem fogyasztó vevőknek a Ptk. szerinti egy év kellékszavatosságot biztoítja Szolgáltató hibás teljesítés esetében, de a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka már a vásárláskor fennállt vita esetén.
12. Indokolás nélküli elállás
12.1. A fogyasztót a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indoklás nélküli elállás joga. A fogyasztót főszabály szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja
12.2. A fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával szóban (telefonon), írásban (postán vagy e-mail-ben) jelezheti a Writing Systems Kft. felé.
E- mailben az info.csakviktor.hu címre lehet a nyilatkozatot elküldeni.
12.3. A fogyasztó a jelen ÁSZF 1-es számú Mellékletében található „Elállási nyilatkozat” nevű minta-dokumentumot is felhasználhatja elélláshoz. Ez utóbbi esetben a Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
12.4. Ha a fogyasztó elállt a jelen ÁSZF alapján megkötött szerződéstől, köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy (14) napon belül, teljes egészében (azaz a tartozékokkal, alkotórészekkel, játékleírással együtt), sértetlenül, tisztán, és ha lehetséges, az eredeti csomagolásában visszaküldeni a Szolgáltató részére, olyan állapotban, amilyenben a terméket megkapta. Kérjük, amennyiben lehetősége van, az eredeti dobozba visszacsomagolva történjen meg a visszaküldés, de minden esetben olyan csomagolásban, ami alkalmas a termék állagának megóvására. A csomagoláskor a Vásárló gondosan köteles eljárni.
12.3. A fogyasztó Vásárló a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, ekként pl. olyan esetekben, amikor a termék extrém mértékű használatának nyomai láthatóak a visszaküldött terméken, így Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ebből fakadó jogai érvényesítésére.
12.4. Amennyiben a fogyasztó a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően elállt a Szolgáltatóval megkötött szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy (14) napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A visszatérítés a fogyasztó által megadott bankszámlára történő visszautalással történik. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszatérítés összegét, amíg a fogyasztó a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
12.5. A Vásárló tudomásul veszi, hogy ha a megrendelt Termék mellett még ajándék termék is kiszállításra került a részére, akkor arra vonatkozóan a Szolgáltató és a Vásárló között, a kézbesítés napjával ajándékozási szerződés jött létre. Az indokolás nélküli elállás pedig az ajándékozási szerződést is felbontja, így a Vásárló az ajándékot teljes egészében (annak alkotórészeit, tartozékait) köteles a Szolgáltató részére a Termék visszaküldésével egyidejűleg visszaküldeni, ellenkező esetben köteles a Szolgáltató részére az ajándék értékét megtéríteni a Szolgáltató erre vonatkozóan kiállított számlája alapján.
12.6. A termék/termékek visszaküldésének költéségét a fogyasztó viseli, ezt az Eladó nem téríti meg. A terméket az alábbi címre kell visszaküldeni: 2083 Solymár Bajcsy-Zs utca 26. Utánvétes csomagot nem áll módunkban átvenni.
13. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
13.1. Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: Writing Systems Kft. 2083 Solymár, Sport utca 53. 2083 Solymár Bajcsy-Zs utca 26. E-mail cím: info@csakviktor.hu
13.3. A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet 5 (öt) évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.
13.4. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt legkésőbb 30 (harminc) napon belül érdemben, igazolható módon megválaszolja. A határidőbe a panasz átvételének napja nem számít be. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a minőségi kifogásáról Szolgáltató szintén jegyzőkönyvet vesz fel, amelynek másolati példánya a fogyasztóé. Ilyen esetben a fogyasztó által előterjesztett igény teljesíthetőségéről legkésőbb 5 munkanapon belül nyilatkozik a jegyzőkönyvben a Szolgáltató.
13.4. Az alábbi panasztételi és jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztónak minősülő Ügyfél számára:
A) Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. A vármegyékben működő Békéltető Testületek elérhetőségéről és a testületek regionális illetékességének alakulásáról jelen ÁSZF 2-es számú Mellékletében és a következő oldalon is tájékozódhat: https://bekeltetes.hu/udvozlo
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Pest Vármegyei Békéltető Testület
1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon:06-1-792-7881
A Szolgáltató igénybe veszi a békéltető testületi eljárást és abban együttműködési kötelezettség terheli, de nem tett általános alávetési nyilatkozatot.
B) Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezzék a következő linken http://ec.europa.eu/odr keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
C)A fogyasztó, amennyiben nem sikerült vitáját közvetlenül rendeznie a Szolgáltatóval, jogosult panaszt tenni a Szolgáltató székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál, így a Pest Vármegye Kormányhivatala, Fogyasztóvédelmi Főosztályánál. Cím: 1152 Budapest, Városház u. 7. Telefon: +36 1 328 5812, +36 1 485 6957, +36 4856937 E-mail: hivatal@pest.gov.hu A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségeiről itt is tájékozódhat a fogyasztó: https://kormanyhivatalok.hu/
D)Fogyasztó és nem fogyasztó Vásárlóink is jogosultak bíróságon érvényesíteni a Szolváltatóval szembeni igényeiket, így peres eljárást kezdeményezhetnek a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény alapján.
14. Vegyes rendelkezések
14.1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben egyoldalúan módosítani. A Szolgáltatói módosítás azonban a leadott rendeléseket hátrányosan nem érinti és módosítás esetén a frissített ÁSZF-et haladéktalanul elérhetővé teszi Szolgáltató a weboldalán, a jelentős módosításokra külön is felhívja Vásárlói figyelmét.
Kelt: Solymár 2024. március 28.
Writing Systems Kft.
1-es számú Melléklet: Elállási nyilatkozat-minta (Fogyasztónak minősülő Vásárló 14 napon belüli elállása esetére)
Címzett:Writing Systems Kft. 2083 Solymár, Sport utca 53
Alulírott kijelentem, hogy gyakorolom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés kapcsán:
A termék megjelölése: …………………………………………………….
Szerződéskötés időpontja: ………………………………………………..
Fogyasztó neve: ………………………………………………………………
Fogyasztó címe: ……………………………………………………………..
Fogyasztó aláírása (csak papíralapú üzenet esetén)
Keltezés: …………………………………………………………………….
2-es számú Melléklet: az egyes vármegyei békéltető testületek elérhetőségei
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532 Fax: (+36) 76 501538 Mobil: (+36) 70 938 4765 E-mail:bekeltetes@bacsbekeltetes.hu honlap:www.bacsbekeltetes.hu Hivatali kapu KRID:268541377, rövid név:BKMKIKBT | Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu Telefon: 20/373-2570 E-mail:bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu https://www.jaszbekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:363400712, rövid név: JNSZMKIKBT |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Cím:7625 Pécs, Majorossy I. u. 36., Telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422 E-mail:info@baranyabekeltetes.hu Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT | Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefon:06-34-513-010 Fax:06-34-316-259 Email: bekeltetes@kemkik.hu https://kem-bekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:765475784, rövid név: KEMBT |
Békés Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. E-mail:bekeltetes@bmkik.hu Telefon:06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 https://www.bmkik.hu/index.php https://bekesbekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:266162311, rövid név: BMKIK | Nógrád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14. Telefon:06-32-520-860 E-mail:nkik@nkik.hu Web:www.nkik.hu, www.bekeltetes-nograd.hu A testület hivatali kapujának elérhetősége: KRID: 166469396, rövid név: NMBT |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefon: 46/501-090, 46/501-871 E-mail: bekeltetes@bokik.hu www.bekeltetes.borsodmegye.hu Hivatali kapu azonosító:758354367, rövid név: BOKIKBT | Pest Vármegyei Békéltető Testület székhelye: Cím:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Telefon:06-1-792-7881 PMKIK hivatali kapun keresztül rövid név: PMKIKBEKEL, KRID azonosító:560351920 |
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefon:06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap cím : bekeltet.bkik.hu Hivatali kapu KRID azonosító:469532362, rövid név: BBT | Somogy Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6. Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026 E-mail: skik@skik.hu Honlap: www.skik.hu Hivatali kapu KRID azonosító:465249736, rövid név:SKIKBT |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62/554-250/118 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu https://www.bekeltetes-csongrad.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:162127371, rövid név: CSMKIKBT | Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület Cím:4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefon:06-42-420-180 Fax:06-42-420-180 E-mail: bekelteto@szabkam.hu Web: http://bekeltetes-szabolcs.hu Hivatali kapu KRID azonosító:361360973, rövid név: SZSZBMBT |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon: 06-22/510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:352258915, rövid név:FMBT | Tolna Vármegyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefon:06-74-411-661 Mobil: 06-30-664-2130 Fax: 06-74-411-456 E-mail:kamara@tmkik.hu , https://tolnabekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:566540735, rövid név:TMKIKBT |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefon: 06-96-520-217 E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu https://bekeltetesgyor.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:363053930,rövid név:GYMSMKIKBT | Vas Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645 https://vasibekelteto.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:262298370, rövid név :VMKIKBT |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 E-mail:bekelteto@hbkik.hu https://www.hbmbekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:457289758, rövid név:HBKIKBT | Veszprém Vármegyei Békéltető Testület Cím:8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 Telefon:ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111 Fax:06-88-412-150 E-mail:info@bekeltetesveszprem.hu Honlap:www.bekeltetesveszprem.hu Hivatali kapu KRID, rövid név: 262219313, VKIKBT |
Heves Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint Telefon:+36 36 416-660/105 mellék E-mail: bekeltetes@hkik.hu Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440. Hivatali kapu KRID azonosító:768520975, rövid név: HKIKBT | Zala Vármegyei Békéltető Testület Cím:8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefon:06-92-550-513 Fax:06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu https://www.bekelteteszala.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító:268279914, rövid név: ZMKIKBT |
Regionális illetékességű békéltető testületek elérhetőségei 2024. január 1-től
Békéltető Testület neve, elérhetősége | Székhelye | Illetékességi területe |
Budapesti Békéltető Testület 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel: 06 1- 4882131 Pf: 1253 Budapest, Pf.:10., E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Weboldal: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa | Budapest | Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület 7625 Pécs, PBKIK székház, Majorossy Imre u. 36., Telefonszám: (06 72) 507 100 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu | Pécs | Baranya vármegye Somogy vármegye Tolna vármegye |
Borsod-Abaúj Zemplén Vármegyei Békéltető Testület 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.Tel.: +36-46-501-091, 501-090 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Web:http://www.bekeltetes.borsodmegye.hu/ | Miskolc | Borsod-Abaúj Zemplén vármegye Heves vármegye Nógrád vármegye |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62/554-250/118 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu | Szeged | Békés vármegye Bács-Kiskun vármegye Csongrád-Csanád vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon: +36 22 510-310E-mail: bekeltetes@fmkik.hu | Székesfehérvár | Fejér vármegye Komárom-Esztergom vármegye Veszprém vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület 9021 Győr, Szent István út 10/a. Tel: +36 96 520 217 E-mail:bekelteto.testulet@gymsmkik.hu | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegye Vas vármegye Zala vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel: 52-500-710, 52-500-745 E-mail: bekelteto@hbkik.hu | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegye Hajdú-Bihar vármegye Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV.emelet 2., Tel: 36 1 7927881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu | Budapest | Pest vármegye |